Convocare CD - 07.02.2014, ora 11.30


PROPUNERI SOSITE DE LA VICEPRESEDINTII SCMD  SI FILIALE
  1. Filiala Slatina:. Rog a se introduce pe ordinea de zi punctual 12 cu titlul ,,Abilitarea presedintelui SCMD pentru a intreprinde demersurile necesare privind solicitarea Ministerului Apararii Nationale si a celorlalte structuri cu responsabilitati privind plata pensiilor fostilor militari, de a elabora de urgenta Norme metodologice de reconstituire a documentelor financiare, distruse, pierdute ori neidentificate, in mod deosebit a Tabelelor Nominale privind plata premiului anual si a recompenselor, dar si de restituire a a sumelor banesti restante ca urmare a unor decizii succesive- in urma identificarii de noi venituri, ori recalcularii pensiei cu perioade lucrate dupa data trecerii in rezerva -, sume pe care in mod deosebit Ministerului Apararii Nationale refuza a le acorda, invocand sumele pentru grupele de munca acordate arbitrar”.
    DOCUMENTAR PENTRU PUNCUL 12 AL ORDINII DE ZI A SEDINTEI CD
    La reducerea drastica a cuantumului pensiilor, foste pensii militare, fata de valoarea lor din anul  2010  a  contribuit-si contribuie- intro masura considerabila si neidentificarea in totalitate a veniturilor.  Aceasta deoarece termenele de pastrare ale altor documente - decat statele de plata -  privind plata drepturilor salariale, respectiv, tabelele nominale privind plata drepturilor banesti, a recompenselor, a premiului anual, etc- au fost diferite de statele de plata, avand intre 3 la 10 ani, in loc de ,,PERMANENT”, acestea au fost distruse, conform legislatiei in vigoare, fapta neimputabila nici persoanelor, nici institutiilor. Aceste documente se regasesc, ca tilulatura si continut pe scurt,  in REGISTRUL UNIC, de la Compartimentele Documente Clasificate, foste Birouri Documente Secrete, care are  termen de pastrare ,,PERMANENT”, in dreptul lor gasindu-se mentiunea:   ,,Indosariat in Dosarul nr…., pe anul…..,volumul …., fila…..la…….” . In dreptul dosarului respectiv, inregistrat tot in acelasi REGISTRUL UNIC de la Compartimentele Documente Clasificate,  se  identifica  mentiunea: ,,Distrus cu Proces Verbal,  inregistrat la nr…..din data de…, pozitia nr.....”. Bineinteles ca pentru a fi distruse, aceste documente au trecut prin procesul de selectie, de regula anual, a arhivei ce urma sa fie distrusa, procedura instituita de instructiunile arhivistice emise de minister, dar si de avizare de catre Serviciul Istoric al Armatei si de esalonul superior, respectiv structura de securitate a acestuia.
     Deci, acestea lipsesc din  Situatia cu Veniturile Lunare Realizate (SVLR) ale fiecaruia dintre noi, mai pe scurt noi am primit pensiile diminuate, in 2012, in 2013 si cine stie pana cand.Tinand cont de aparitia Legii 241/2013, care ne reda cuantumul din anul 2010, aparent, solicitarea noastra pare ca fara efect. Insa nu este deloc asa, noi am pierdut in anul 2012, in primele  noua luni ale anului 2013 si daca nu se va reveni la sistemul pensiilor militare, vom fi afectati si pe termen lung.
     Sumele –pierderile- nu sunt deloc neglijabile. Adica,  cel putin 8%, pentru un ofiter pe functie de capitan, fara indemnizatie de conducere, fara salariul de merit, fara spor de radiatii, specialist de clasa,  de parasutare ori de zbor, etc.
      Ordonanta 1/2011, Art. 1 prevede: 
    ,, (2) Obligatia identificarii si transmiterii la casele de pensii sectoriale a veniturilor realizate lunar de catre fiecare beneficiar, in vederea efectuarii revizuirii prevazute la alin. (1), revine institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala in cadrul carora beneficiarul si-a desfasurat activitatea.  “ .       
    Dar, nimeni nu a facut vreun demers din proprie initiativa pentru identificarea tuturor veniturilor. Si asta probabil si pentru ca ministerul in pofida obligatiilor ce ii reveneau prin ordonanta, nu a dispus astfel de masuri.
    Atunci cand s-au facut, individual, demersurile necesare, s-a constatat ca nu se afla aceste venituri in decizia de revizuire. Exemplific cu  Hotararea  Comisiei de Contestatii, emisa subsemnatului, pentru primele doua decizii de revizuire - pentru ca la urmatoarele sase nu am primit niciun raspuns- si la aceasta ca urmare a cererii completului de judecata in dosarul aflat pe rol, care confirma ca ,,....printre acestea negasindu-se premiile anuale aferente anilor 1985-1998”, deasemeni, la cererile/solicitarile punctuale, gen, :,,Intrucat raspunsurile ascund/ocolesc realitatea va rog sa-mi comunicati in calitatea dvs. de detinator de arhiva pentru anii 1991-1999, daca detineti toate Tabelele Nominale (statele de plata sau orice alt document, mai putin OZU) privind plata recompenselor si a premiului anual (al treisprezecelea salariu) a personalului unitati dvs., pentru perioada   1991-1999, Va solicit sa-mi comunicati daca aveti cunostinta despre distrugerea-in mod legal- a majoritatii documentelor privind plata recompenselor si a premiului anual (al treisprezecelea salariu) a personalului unitati, pentru perioada  1991-1999…” Raspunsul:   ,,Afirmatia institutiei noastre, conform careia ,, v-au fost identificate veniturile de natura salariala pentru intreaga perioada de activitate” este adevarata...” si ,,in final, va comunicam, ca nu avem cunostinta despre distrugerea unor documente din care sa rezulte ca dvs.,  pentru perioada   1991-1999 ati beneficiat de alte drepturi salariale, in afara celor identificate....” , ocoleste intrebarea!
    Mai mult decat atat, chiar daca am si indicat cum se poate dispune refacerea documentelor distruse: Potrivit  ORDINULUI Nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 privind Documentele financiar-contabile, al Ministerului Economiei si  Finantelor, publicat în Monitorul Oficial nr. 870 bis din 23 decembrie 2008:
    ,,42. Orice persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligatia sa aduca la cunostinta, in scris, in termen de 24 de ore de la constatare, conducatorului unitatii (administratorului unitatii, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective).
    44. Reconstituirea documentelor se face pe baza unui „dosar de reconstituire“, intocmit separat pentru fiecare caz.
      
    Ori, nu putem, nici sa declansam procedura reconstituirii  in instanta, dupa Codul Muncii, Legea 53/2003, articolul 296, alin. 2, respectiv:,, (2) Dupa data abrogarii Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, vechimea în munca stabilita pâna la data de 31 decembrie 2010 se reconstituie, la cererea persoanei care nu poseda carnet de munca, de catre instanta judecatoreasca competenta sa solutioneze conflictele de munca, pe baza înscrisurilor sau a altor probe din care sa rezulte existenta raporturilor de munca…..”
     Si acesta, pentru ca  din raspunsurile centrului militar se poate deduce ca cei in cauza nu au beneficiat de acestea, nu ca, nu mai exista documente privind plata/acordarea lor. Deasemeni acesta foloseste expresia-ca dealfel si Casa de Pensii si Arhivele Militare  - ,,au fost identificate veniturile de natura salariala pentru intreaga perioada de activitate” in mod abuziv, in sensul ca ar trebui sa faca mentiunea ,,nu au fost identificate  in totalitate documentele privind veniturile de natura salariala pentru intreaga perioada de activitate”.
     Ar mai fi o cale, prevederile Ordonantei de urgenta nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, respectiv, Art. 1, alin.  (4)
    ,,În cazul pensiilor prevăzute la alin. (1), pentru care, până cel mai târziu la data de 31 octombrie 2011, nu pot fiidentificate veniturile realizate lunar pentru anumite perioade, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizează cuantumul soldei de grad și al soldei de funcție minime corespunzătoare gradului militar deținut,conform anexei nr. 1….”
    Insa, Centrul militar, spune ca nu este cazul, iar Ministerul Apararii Nationale, da un raspuns evaziv gen, ,, in situatia in care s-a impus intocmirea unui nou SVRL, acesta a fost intocmit  si inaintat”. Ori, se poate emite un ordin circular/ general care sa reglementeze ca in situatia distrugerii/neidentificarii in totalitate a documentelor privind plata unor  venituri  ca: state de plata, state anexa, tabele nominale privind plata drepturilor banesti, recomenselor,  premiul anual etc., la cererea beneficiarilor, Centrele militare urmand sa intocmeasca o noua Situatie cu Veniturile Lunare Realizate (SVLR), in care veniturile sunt cele din Anexa 1 a OUG 1/2011, respectiv cele de grad si functie minima, pe care o inainteaza Casei de Pensii Sectoriala. Aceasta masura, ar repara in mica masura paguba/pierderea noastra. Un asemenea ordin ar trebui sa reglementeze, ca in aceasta SVRL sa fie incluse si veniturile identificate inOrdinul de Zi pe Unitate, pe care cei de la MAI si SRI, le recunosc si le platesc rezervistilor.
    Deasemeni as vrea sa aduc la cunostiinta si un alt aspect. Conform mai multor decizii de revizuire ori recalculare, succesive, plata drepturilor s-a facut incepand cu data emiterii lor, desi  ele spun clar, incepand cu 01.01.2011.  In aceste cazuriMinisterul Apararii Nationale, evita sa raspunda,  Casa de Pensii Sectoriala evita si ea, in schimb sugereaza, ca  oricum am primit un cuantum mai mare, invocand sumele primite pentru grupele de munca acordate arbitrar.
    ****NOTA: In situatia in care veti considera necesar, va putem pune la dispozitie interventii, memorii si raspunsuri primite de la institutiile in drept.